Tuesday, May 20, 2014

Thai Tom Yam Kung!

mula-mula, tepuk tangan kuat-kuat. sebab, entri ini adalah entri tentang makan! kekekeke. 

tadi, Unit Gagasan Manusia (suke ah dengan rekaan nama neh) kita tu buat farewell sekali welcoming sekali acah-acah menggemokkan badan. kami kat UGM memang takde style potluck. bukan sebab malas, tapi kami semua tak rajin. muekeke. so, kami selalu makan-makan kat luar je. kali ni, kami makan kat Thai Tom Yam Kung, Presint 15. oh, actually ni kali kedua kami makan kat sini. dalam konteks perniagaan, 'return customer' bermaksud perkhidmatan yang mereka tawarkan memuaskan hati! :D (baca: ada jugak baca review dari blogger lain kata tak puas hati. mungkin, kita ni adalah sejenis 'tak-kisah-asalkan-tak-sarkastik' so kita skor Thai Tom Yam Kung ni sebagai OK)

kita tak mau cerita banyak-banyak sampai beribu-ribu lemon. kita cuma nak cerita tentang food & service. food dia memang adoi adoi adoi sedap nyum nyum lazat! ok, ini adalah untuk si penggemar nasik dan lauk-pauk okeh. sebab restoran ni Thai cuisine yang ramai orang tau terkenal dengan makan yang mengenyangkan. hehe. ok, service pulak. dua kali ke sini, kami reserved tempat berserta menu. bila meja reservation tu dah half full, dorang akan mula serve makanan. haaa, masa ni memang nak menyumpah orang yang tak sampai-sampai lagi. lapar oi tengok juadah!

Tom Yam Kung


Ayam Gajus


Kangkung Crispy


Beef Paprik

Ikan Siakap Tiga Rasa

erm, itulah menu kami semalam! kita makan habis nasik sepinggan tau! err, whats new? muekekeke.

notakaki: bila cite dengan husband, beliau akan cakap 'oh, kedai yang awak kata nak ajak saya makan tapi tak ajak-ajak lagi sampai sekarang tu?' sentap.


1 comment:

PwettyPearl said...

wakakakakakakakakakak!

hahahahahahahahaha!

hahahahahahaha!

hahahaahahhahahahahahha!

sowie, iols tersawan kat sini plak kan..

sbb jimmo pun suke wat ayat sentap tu.. haha

tp mmg padan muke iols pun kan, 10 restaurant iols g, 10x gak iols rekemen n ajak jimmo, tp satu pun x bawak2 sampai la.. hhahahahahahhaa!