Sunday, December 12, 2010

alahai pegawai...

minggu sudah (i dont remember the date), ada kejadian sangat tragis jadi pada aku.

al-kisah...

hari tu, kebanyakan orang kat unit aku takde. ada yang berkursus, bercuti, berjalan etc. datang sorang pegawai (post PTD) named azri (kira bonuslah kalau aku tulis nama betul. ok.). dia datang bertanyakan tentang emel yang dihantar dari unit aku. begini..

azri:
saya nak tanya tentang emel nombor 9 tadi tu. saya tak dapat lampirannya.

aku:
oh ye ke. encik azri sorang tak dapat ke semua orang kat unit tak dapat?

azri:
eh, manelah saya tau. saya jaga bahagian tu, kenapa saya tak dapat?

aku:
ok, kejap saya check. (login pc. check sistem.) em, kat sini ada lampiran.

azri:
haaa, saya dapat front page jek. lampiran ni takde.

aku:
ok, kejap. (angkat telefon. call teknikal)

azri:
make sure saya dapat lampiran tu. (berkira-kira nak pergi)

aku:
saya kena tahu dulu apa masalah sebenarnya....(sebenarnya ada lagi benda nak explain)

azri:
habis, takkan saya nak tunggu je kat sini.

aku:
ok. ( aku pon tak suruh ko tunggu.)

sebaik confirm masalah emel tersebut, aku pon re-send kepada mereka-mereka yang patut dapat emel tu.

sedang enak-enak gelak dengan ady & yana, telefon meja berbunyi. oh, its azri again.

azri:
emel yang nombor 9 tu saya dah dapat. ni nak bagi tau emel nombor 10 pon takde lampiran. (dia diam. tak sambung cakap apa-apa.)

aku:
ok. (letak telefon. sebab dia dah diam.)

aku call teknikal, dorang betulkan dan aku re-send emel tersebut. dalam masa 2 minit, dia muncul kat meja aku.

azri:
komputer ni ada masalah ke?

aku:
takde.

azri:
awak ade masalah ke dengan saya?

aku:
takde.

azri:
saya belum habis cakap tau tadi, awak dah letak telefon.

aku: (Laa! itu je ke?)
saya ingat dah takde apa-apa lagi. saya letaklah phone sebab nak call teknikal)

azri:
ada benda yang saya nak terangkan tadi, awak terus letak telefon. jangan kurang ajar dengan saya. saya datang cara baik, awak buat saya macam ni. jangan sampai saya marah, saya jerit-jerit dekat awak.

Aku terdiam. biasalah kena serang, badan jadi seram sejuk menggigil gitu kan?

azri:
saya boleh report pada bos awak, saya boleh marah awak tau.

aku malas nak layan. berpaling muka tengok pc. ikut hati nak jerit balik kat dia. tapi memikirkan nanti hari-hari tengok muka dia, aku pilih untuk buat tak tahu.

azri:
bila saya cakap, pandang muka saya. saya pegawai tau!

TAP! aku terus pandang mata dia. pandang dengan penuh rasa meluat + marah + kesal. dalam hati aku dah menjerit. "PERGI MATILAH DENGAN PEGAWAI KAU! INGAT AKU TAKUT KE?" tapi cuma dalam hati. sebab, aku fikir aku akan kerja lama lagi kat situ.

dek kerana tak puas hati aku pandang mata dia agaknya, dia pon pergi report kat boss aku. tadi suruh sangat aku pandang. bila aku dah pandang, cabut pulak.

tolonglah. aku bukan cemburu kau orang jadi pegawai, aku sekadar staff. tapi jangan nak bermegah sangatlah. kau dengan aku sama jek. kerja makan gaji dengan kerajaan. setakat pegawai kerajaan nak berlagak, tak sampai kemana...

kau pergi beratur kat tandas awam, kau belakang sekali. pergi kat orang paling depan cakap macam ni..

"BAGI SAYA KENCING DULU, SAYA PEGAWAI"

kau ingat laku ke bang?

2 comments:

Unknown said...

gi la cari bomoh santau, xpon bak o fon dia aku sebar kt blog hahaah

Cik-MeGa said...

wahhh! idea yg mantap! nanti aku geledah crk no fone die. bg kat bapok. cehh.