Sunday, June 20, 2010

belajar tinggi-tinggi, kerja jauh-jauh akhirnya masuk dapur jugak!

berjaya masak Ayam Masak Asam Pedas tanpa bantuan emak! hehe. seronoknya. aku dah mula memasak. inche paranoid misti puji aku melangit. kredit to pachik King Kong (sebelom ni aku tulis dia pachik Istiadat, skang pachik King Kong pulak. dia orang yang sama. aku sukakan variasi.). pachik King Kong kata aku bukan tak pandai masak tapi tak pernah nak mencuba. dia kata lagi, sebenarnya aku lagi boleh masak berbanding dia. hehe. ni ayat tulus ke ayat bagi aku lupa diri neh?

mak dia pun kata asam pedas aku sedap! mula-mula aku masak ayam jek, sekarang kalau aku datang dah suruh masak asam pedas ikan pulak. lepas tu katanya masak kicap yang aku masak pon sedap. wah, cepatlah masuk meminang saya makcik! =)

best rupanya memasak ni! tak susah pun. bawang merah, bawang putih, halia, kunyit, hape-hape lagi, blender lepas tu tumis. wahahaha, pejam mata buleh masak dah! =p

lepas tau kebolehan aku neh, mulalah kepala hotak ni merancang nak masak tomyam-lah, paprik-lah, spagethi-lah. munasabah jek aku!

next time nak ambik gambar masakan sendiri lepas tu bubuh kat sini. =)

6 comments:

tulipbiru said...

spegeti pn mudah jew cha..
xyah gne yg dlm btol 2pn..

Cik-MeGa said...

tp echa nk wat yg betul2 sedap.
katenye ambik masa utk mereneh.
echa malas.
hehe.

Unknown said...

wahhh kagum. aku tarik blk kata2 aku ko pompuan keji x pandai masak haahah

Cik-MeGa said...

silalah kata aku gadis comel yang ada harapan jadik suri rumah tangga idaman. heheh.

Unknown said...

maaf.. saya tidak suka menipu

laalallala

tulipbiru said...

mereneh ape??
xpe2 nty umi try 4ward recipe cezen umi bg 2..kitorg try xde lme mne pn..cme mybe time potong2 bhn2 dia jew yg lme..