Monday, November 2, 2009

saya tak bold nama zurina sebab kawan saya tak suka publisiti. saya bold nama inche paranoid sebab die gile glamer.

kawan-kawan lelaki sepejabat dah mula kata saya ni sombong. yeke saya sombong? entahlah yek. tapi, kalau nak kata saya mula malas bergaul lebih-lebih, itu saya akui. masa beredar, pengalaman ada, maka perubahan pon berlaku. kan? kan? zurina kan?

dulu, saya takut dengan kehilangan. sangat takut yang lebih tepatnye. saya selalu dihantui gusar semedang kalau-kalau laky yang bersama dengan saya akan tinggalkan saya. sebab tu, walau saya tahu laky tu tak endahkan saya sangat, saya tak kesah. masih bersedia menunggu dia. jugak, walau saya teruk-teruk dimarahi, diherdik, saya masih elok-elok stick dengan dia. sebab saya takut dengan kehilangan.

sekarang, saya mula belajar. takpelah kalau lewat skalipun saya mentelaah syllabus ni, sekurang-kurangnya saya dah mula belajar. saya tak takut lagi dengan kehilangan. ekchely bukanlah tak takut langsung. cuma, saya main politik dengan takut saya ni. kalau sampai satu tahap saya bergaduh teruk dengan pakcik istiadat yang memungkinkan kami untuk break up, saya akan buat senyap dan bila pakcik istiadat contact balik kemudian, saya buat macam takde ape jadik. alaaa, macam mana orang lelaki tak besar-besarkan hal, macam tu laa jugak saya.

senanye, saya raaaaamai kawan laky. saya suka kawan dengan laky sebab dorang kaum yang easy going. kalau ladies kan manyak alasan. saya rase macam leceh sket. tapi saya raaaaamai gak kawan ladies. balance senanye kuantiti kawan laky gan kawan ladies saya. cuma, saya kurang gurau kasar gan ladies. saya tegur, senyum & cuit-cuit sket jek. especially kat opis. sebab dorang kan kaum yang lemah… erk?

tapi orang laky dalam ruang lingkup saya skang ni ade sket getis ar. al-kisah ade lar kawan satu opis ni hah. bila saya tegur kawan laky, die kate saya “gedix”. tak mungkin laa saya akan bersenang hati dengan apa yang die lemparkan pada saya tu kan. saya berfikir. saya pon decide lar untuk malas nak berbahek sangat bertegur sapa dengan laky dalam opis. cukup sekadar senyum jek. kata saya kepada diri saya.

sejak tu, saya memang tak pusing belakang lagi. saya cuma tegur mesra-mesra dengan perempuan semata. laky? maaf, takde dalam channel saya. unless, laky yang tak gelabah, tegur dengan cara seorang kawan, ok, saya takde masalah nak go thru dengan dia. especially kawan-kawan laky yang tak kata saya “poyo” bila tahu saya ade bf. saya tak canang. pada yang tahu, tahulah. kalau ada yang tanya siapa lelaki yang pernah hantar saya pergi & ambik balik dr opis, saya kata ‘kawan’. tapi, takkan lar dorang bebal sangat kot tak tahu istilah ‘kawan’ yang bahek hati nak hantar & ambik pegi balik opis. kan? kan? kan inche paranoid kan?

saya senang dengan keadaan saya sekarang. ada kerjaya [makcik kerani je. ngade plak nak mention kerjaya]. ada duet [time gaji 25hb jela maksudnye] dan saya ade blog sendiri untuk bebel-bebel camni. wakaka!

3 comments:

Unknown said...

hepp! saya x gila glamor, sbb tu bila org offer berlakon saya cuma minta watak sbg bra jer. dan saya juga pemalu serta SINGLE huhu

Cik-MeGa said...

APSAL TULIS single BESAR2?
APSAL?
CUBE BG TAU APSAL!

Unknown said...

saja cari pasal haha