Monday, November 2, 2009

kisah wanita yang belum punya cahaya mata...

saya tak tau ape berlaku pada hormon air mata saya. sekarang ni senang amat nak tumpah! terjejas kewibawaan saya selaku diri saya!
Al-kisah, sabtu lepas saya menonton Idola Kecil musim 2. seronok tengok budak-budak menyanyi. dorang tak tahu pitching, kawalan nafas malahan tempo pon ade yang dorang aci redah jek unless dorang anak orang kaya pastuh mama dengan papa dorang anta gie kelas vokal. pada awal-awal cite, bukan maen hebat saya gelak kekeh-kekeh sensorang nengok macam-macam style budak-budak. disuruh joget, dorang terus bukak langkah joget. hentam jek laa lagu macam mane pon yang kua, dorang hentam dengan step dorang. sampai laa ke satu part, 30 orang terpilih untuk penilaian jadi finalis. dorang kena attend kem motivasi. kat situ, memang saya kagum dengan dorang. umur kecik tapi self confident bapak tinggi! buat group discussion dengan fasi, fasi kena diam, dengar & ikut idea dorang. time tuh, saya gelak-gelak lagi..........
tapi, tibe part nak umumkan 10 finalis dapat masuk Idola Kecil tuh, tetibe saya jadi tacing lebey! bila tengok mata dorang bergenang, saya jadik sayu! kalau pada awal ada yang datang sebab parents dorang suruh, tahu-tahu kat kem tuh, dorang buat all out sebab sendiri memang nak masuk program tu. tapi, sudahnya tak terpilih. hancur hati beb.
yang saya suka tengok dorang ni, dorang superb dalam bab control ayu depan juri. bila umumkan tak dapat masuk final, terus angguk kepala pastu turun dari stage. sampai kat luar, tengok muke mak ayah, terus nangis kat bahu mak ayah. jenuhlah si ayah nak tepuk-tepuk bahu anak lelakinya nak pujuk. jenuh jugaklah si emak usap-usap kepala anak perempuannya suruh sabar.
"its okay. i'm proud of you"
"takpe, nanti tahun depan kita datang lagi ye"
"dahlah. ni semua dugaan."
masa dengar mak ayah dorang cakap macam ni, makin hebat saya nangis woo!!! tapi, budak-budak kan.. makin dipujuk, makin hebat dorang ngongoi. dan, saya pun sama! =)

5 comments:

Unknown said...

emosi x stabil ah

Cik-MeGa said...

giler ar. pagi betoi inche kt online.

Unknown said...

hahaha nak biasakn diri, maklumla dh lama x kje opis hour

Cik-MeGa said...

cayalah inche panoid!
keep up ur good habit!

Unknown said...

ngee :P