Tuesday, September 1, 2009

sebotol ed pinaud, sebiji cappucino dan........sehelai ungu....

dalam benak saya, selalu terfikir untuk terima hadiah berupa minyak wangi. bukan terfikir. tapi teringin. tapi, takkan nak mintak dekat orang. kan?
jauh di sudut hati saya pulak, saya kepingin melihat ulang tahun saya disertai sebiji kek. tapi, tak mahulah diri sendiri yang beli. kan?
beberapa minggu sudah, saya melihat sehelai shawl yang santek. terdetik dalam hati untuk memiliki tanpa membeli. tapi, takkan nak suruh orang belikan. kan?
untuk ulang tahun baru-baru ni, saya dapat sebotol perfume Ed Pinaud. itu hadiah pertama yang saya terima. seawal 28hb. saya teruja. tapi hampa sedikit sebab ia hadiah dari orang yang saya tak jangka.
em...... lelaki, bila kita nak jauh diri, dia kejar dengan sesungguh hati. tapi nanti? ahh, itu semua bo'ong..
kakak pulang ke rumah malam sabtu lepas dengan sebiji kek cappucino. saya keliru jugak. sambil berkata dalam hati..
"sejak bila pulak aku suka cappucino??"
tapi, kehadiran kek lebih menarik hati. saya potong kek dengan muka selebet lepas kemas pinggan mangkuk usai berbuka.
saya sayang kakak saya lebih dari segalanya. dan saya bersyukur sebab pakcik istiadat tak punya kakak. maka, tak perlu berbagi kasih sayang kelak. lalalala~
lagi beberapa minit nak naek bas balik kl, dapat lagi 1 hadiah. shawl @ selendang kaler ungu. teruja masa bukak hadiah tu! lagi pulak, sejak berkawan dengan dia dari kecik-kecik umat, baru yang ke 23 ni dia bagi hadiah. tapi sekali lagi tak berapa nak puas hati sebab hadiah tu disertai dengan ayat...
"aku ade sesuatu nak cakap dengan kau. sesuatu yang banyak...."
haihh... orang lelaki sangat leceh~
ulang tahun kali ni agak menyenangkan hati. sebab saya punyak hak atas hari saya sendiri. masa - masa yang sukar nampaknya dah berlalu. dan lagi, suka tengok wall facebook saya yang saaaaangat penuh dengan wish harijadi. sambil perasan saya berkata...
"1 malaysia tahu besday saya kah??"

5 comments:

tulipbiru said...

sOo sweet..
perfume 2 pun sweet..hehehhe..

Cik-MeGa said...

yela2.....
tertekan neh....

Unknown said...

owh besday eh? lupa mau wish...

hepi belated besday yg ke 29 kan? ;P

Cik-MeGa said...

paranoid: abg wan, umur i 19 ok!
=p

Unknown said...

tipu jer, 10 thn lepas dh 19? hahaha