Sunday, August 23, 2009

saya masih dewasa atau sudah remaja?

Alhamdulillah..

puasa pertama selamat dijalankan dengan jayanya. juadah berbuka hari pertama macam esok-esok memang tak makan lagi dah. wakakaka. al-maklumlah, bonda saya bila anak-anak gadisnya pulang,memang segala bahan yang ada kat dapur semua nak dimasaknya. jenuh! hari pertama bazar sangat lar sesak! berjalan dalam bazar pon stuck. tapi saya kagum dengan ke-prihatin-an orang malaysia. pergi bazar pun pakai mask. camtu la bagus! baru namanya, menitikberat. bukan sekadar mengambil berat. em, tak samakah?

abang-abang sepupu semua pakat balik. petang sebelum berbuka berkumpul sok sek sok sek. gaya macam tu petang raya pulak. cerita kerja lar, kereta lar, kahwin lar, sambung blaja lar. semua cerita ada. banyak group pulak tu! syiok.
em.. kami semua sedang sangat dewasa~

saya mula berkira-kira untuk berpindah balik ke batu pahat. rasa kesian dengan bonda yang duduk sendirian. risau yang sebenarnya. bonda saya sangat aktif berjalan-jalan. rimas katanya duduk rumah senantiasa. haih.. lagipon, kalau duduk kampung, jimat! (kantoi ada niat laen nakbalik kampung. kekeke.). tapi, saya perlu fikir jangka masa panjang. saya perlu kejar sesuatu dalam 3 tahun ni. sesuatu yang cuma ada di KL & JB. saya terpaksa memilih KL kerana saya buta huruf tentang JB! adus, camne lar saya boleh kata saya orang johor? tapi bukan johor bharu, johor~
tak apa, lepas 3 tahun saya fikir lagi!

**tiket bas pulang KL lagi 2jam. malsnya mahu kemas-kemas pulang...


6 comments:

Unknown said...

wah blk kg sambut posa gk eh? :p

tulipbiru said...

srOnOk r ek kmpul rmai2..btul echa, bila namanya ibu ni, asal ank2 ada depan mata segala bnda nk d msaknya..mak umi ari 2 pn sma..hu3x..

Unknown said...

btol tu, saya blk kg ari tu mak saya masakkn dalca, kerabu mangga, daging bakar, gulai ketam, bla bla bla yummy!

Cik-MeGa said...

umi: the next day mak echa x larat nk bgn sahur. so anak2 gadis kne pujuk die...manje!

paranoid: mak kamu bukak stall kat bazaar kah?

Unknown said...

ya! bkk stall utk isi tali perut saya! huh

tulipbiru said...

mega~well..dats was wat called mum..