Thursday, February 12, 2009

innocent talk.

lokasi: rumah pengantin perempuan. majlis akad nikah baru sahaj berlangsung.
watak: cik tipah, cik kiah, cik semah.
cik semah sedang menatang dulang untuk dibawa ke dapur. cik kiah memanggilnya.
cik kiah: eh semah, berapa hantaran pengantin lelaki bagi kat pengantin perempuan?
cik semah: entahlah. macam 7 ribu, macam dengar 8 ribu. tapi tak sampai 10 ribu kot. saya tak tahu. saya ni cuma makcik pengantin aje, bukan maknya.
cik kiah: oooo, dekat 10 ribu jugak...
cik semah: saya ada kerja. duduklah dulu ya.
sebaik cik semah berlalu, cik tipah pula duduk di sisi cik kiah.
cik kiah : tipah, kau tahu tak berapa hantaran pengantin ni?
cik tipah: tak tahu. berapa?
cik kiah: eh, dekat 10 ribu hantarannya!
cik tipah: banyaknya!! mana cik kiah tahu?
cik kiah: makcik pengantin bagi tahu.
komunikasi adalah satu proses untuk menyampaikan isi penting. dalam konteks cerita ini, isi penting adalah 10 ribu dan makcik pengantin...
apa kata anda?

5 comments:

Saiful AmmaR said...

aku no komen echa...

aku punya RM 8501.00 je..

MeGa said...

saiful ammar: ni statement menunjuk neh. weh, banyak duet ko. :p

Saiful AmmaR said...

sikit je tu..

rezeki aku... alhamdulillah..

tapi echa...

duit aku semua tau..

mak bapak aku tak kasi pun seposen...

ekha@bella said...

ni nama die nasi tambah..penyibuk.

MeGa said...

saiful ammar: bagus lar x mtk duet fmly..

ekha @ bella: heheh. setuju! tu la mesej yg nak disampaikan!