Friday, February 6, 2009

statement hati kosong.

dalam sebuah ofis yang senyap sunyi dan para pekerjanya sedang buat-buat sibuk. aku yang sedang menelaah surat khabar menoleh ke sisi kanan apabila merasakan ada mata yang memerhati. E, kawan se-ofis aku elok jek memandang muka aku gaya muka aku ni ada jerawat batu sebesar duet 50 sen. aku angkat kening kedua-dua belah seolah-olah bertanya sebab dia pandang aku pelik semacam tuh..
E : wey, ko pernah tengok cerita Prison Break tak?
me : pernah. my favorite tv series kot. nape?
E : Dr. Sara tu...tau?
me : Sara Tancredi?
E : haaa! yang tu...
me : tau. nape?
E : aku tengok muka kau macam muka dia...
erk?? okay. aku tak jawab apa-apa. berpaling menghadap ke hadapan semula. baca balik surat khabar.
E : hah, memang sama dari sisi tepi!
aku bangun. EMOSI.

2 comments:

karatz said...

hehe..kalaulaa btol2 sama..
mmg aku nk mintak otograf

Cik-MeGa said...

karatz: xde nye same. aku tau muka aku. :p