Saturday, January 10, 2009

sebuah kisah poyo untuk masa bosan.


aku sudah tak punya masa untuk diri sendiri. dah lama tak tengok cermin membelek muka sendiri. muka aku yang kononnya licin dulu tu pon, da kelihatan dahsyat di mata kasar aku dan hidupan laen. nyamuk dan lalat juga mengambil langkah bijak untuk tidak lagi hinggap di pipi, dahi dan dagu aku. jijik.

rutin harian dah berubah. bangun se-awal jam 6 pagi. ikutkan, takde lar awal mane pon, tapi terlalu awal bagi aku. aku sayang waktu tidur aku woo! ok, berbalik pada cerita. se-awal jam 7.05 minit aku dah keluar membanting tulang empat kerat demi mencari sesuap nasik. ayat tak nak kalah~

sebaek pulang semla ke rumah jam 5.30 petang, aku akan terus menjadi suri rumah. cewah! kemas bilik, basuh baju, masak seadanya. cewah sekali lagi! siap segala kerja jam 8-9 malam. lepas tu, sibuk pulak cari baju untuk hari esok. series perempuan!

sebaek membelek wajah tua-ku di atas cermin di rumah kampung, masyaAllah! dah tak ceria dah. dah tak licin dan gebu. eh, kulit gebu tu macam mane ek? ;p


p/s: kini aku mempunyai seorang teman sebilik yang nice...




4 comments:

Anonymous said...

amat dewasa kan kau.hurmmm.. mcm best je rutin cm 2

Cik-MeGa said...

lina: tua barangkali...;)

Unknown said...

budak tua la kamu......hahhahah

Cik-MeGa said...

fariziskan: kamu muda sgt ke??