Thursday, January 15, 2009

kadang-kadang kita terlepas pandang..

al-kisah...
ketika dua orang gadis sedang melalui sebuah kelas mengaji quran. seorang bertudung litup dan seorang lagi tidak bertudung.
gadis tidak bertudung: suara ustaz yang ajar mengaji ni sama macam suara imam kat kampung aku..
gadis bertudung litup: mana kau tahu suara imam kampung kau macam tu?
gadis tidak bertudung: ermm, aku pergi solat terawikh bulan puasa hari tu..
gadis bertudung litup: fuyoo! BAIKnya kau pergi masjid! terawikh pulak tu!
gadis tidak bertudung: kenape? kau ingat orang JAHAT tak solat ke?

5 comments:

Saiful AmmaR said...

tajuk echa bagi.

fuyoh..

mau tujunya pada siapa?

mcm ada udang je dalam char kue teow...

Mute Muse said...

oh
kisah benar ke?

alah yg x btudung x semestinya jahat...n yg betudung x semestinya baik....

tapi...

yg bertudung tu...kalo dia jahat pun, dia dh laksanakan tanggungjwb dia utk menutup aurat. yg x btudung tu...kalo dia buat sejuta amal jariah pun, tetap x guna sebab yang wajibul ghunnah tu dia tak buat....

hehehehe

amer zaman said...

kalau dia solat tapi tak pakai tudung...


mungkin masih belum sempurna...

mastikus said...

kenapalah nak terkejut sangat dengan perbuatan "solat" tu?
bukan itu wajib ke???
memang dah kene buat, memang itu perintahNya, apa yang nak hairankan

p/s: yang terkejut tu, biasanye tak buat...

hehehe

MeGa said...

saiful ammar: x tuju kat sape2. peringatan pd dri sndri. dunia sudah tua.

mute muse: KISAH BENAR KE? NTAH LAA.. cume, mengambil petikan dr kata2 teman yg bru pulang dr mengerjakan umrah dan mendabik dada atas umrahnya.. :D

amer zaman: dan, kalau dia bertudung dan solat.. maka dia sempurna? ermm..

mastikus: dlm konteks ni, yg terkejut tu buat. malah sering mencanangkan perbuatan solatnya..:D