Wednesday, December 31, 2008

hakikat sebuah 2008..

simpati aku pada seorang kawan. minit-minit terakhir 2008, dia menerima kekecewaan dalam pelbagai aspek. lantas, dia memaki 2008 sebagai sial yang datang entah dari mana. jangan macam tu kawan. tahun tak bersalah apa-apa. entah-entah Tuhan dah bagi rezeki melimpah pada kau awal tahun dulu. jadi, tiba masanya dia cuit hati kau dengan sedikit ujian.

2008- aku menjadi dewasa! aku makin tahu apa tu berdiri atas kaki sendiri. aku faham apa itu persefahaman, kesabaran dan yang utama- tanggungjawab! kadang-kadang aku marah jugak sebab dalam tahun ni aku kerap mengulang kesilapan yang sama.

CONTOH: aku pernah sangsi (atau lebih mudah lagi-ditipu) dengan sebuah syarikat penerbitan. tapi, kemudiannya aku merayu jugak pada mak untuk terbabit dalam sebuah lagi syarikat penerbitan. aku mogok bila mak tak benarkan. sudahnya, aku dapat tahu management syarikat tu pon lebih kurang aje dengan yang laen-laen.

ade lagi satu dua kesilapan yang aku ulang, tapi aku tak larat nak tulis kat sini. untuk itu, aku berazam untuk berubah dan ingin membuka tirai 2009 dengan azam baru iaitu...... TAKDE AZAM!

aku tak pernah ada azam lar! aku bernafas dengan kata-kata just go through with your life. mungkin sebab tu aku rajen mengulang kesilapan. hidup aku tak pernah ade perancangan! eh, kekadang ada, tapi bila goyah, aku terus bubarkan perancangan aku. diri aku ni tak ubah macam badut. series. aku emosi.

dan, aku bertambah emosi bila mengenangkan diri yang sedang diabaikan. encik zack betul. hati perempuan selembut tisu jamban...


5 comments:

ayap said...

uh...tisu jamban. korg ni ade2 sje.
selembut kapas ke...kan boleh.

'jenny' said...

selamat tahun baru cik ungu ;)

~betul hati perempuan cepat koyak.

Cik-MeGa said...

ayap: kapas mmg physically nmpak lembut. tisu jamban tu nmpak cam keras tp lembut..

anonymous: hati kau jugak ke? ;)

'jenny' said...

sesungguhnya!

eh, aku kan perempuan gak..
bukan eh?
ahahaha..

tulipbiru said...

tisu jamban???
ermmm..btul 2..
nmpk jer keras tp skli kna air..
hbis...