Wednesday, October 1, 2008

++01 syawal & 01 oktober++


Tenang!

Penghujung ramadhan atau lebih tepat lagi menjelang syawal yang berlalu dengan sangat tenang. Dalam sesi mengemas rumah, kami (aku & Dek La, si kakak-ku) buat plan. aku ambik bahagian ruang tamu. Dek La pulak ambik bahagian dapur. Tapi, last-last aku tengok Dek La sebok kat semua bahagian. Aku ni kalau beKerja dengan Dek La memang dilarang sama sekali “mencuri tulang”. Dek La ni tersangatlah tegas bila tiba malam raya. Aku minum air kejap pon, dia dah merungut itu ini. Allo kakak, ingat aku robot ke?? Takpelah, kau kan kakak~


Emosi!

Ermmm, sehari sebelum malam raya, aku teman the-most-cool-cousin-in-the-world, awish pegi BP Mall (aku memang pantang diajak berjalan!). Lepak dengan sahabat imigrasi beliau. dalam perjalanan balik, awish bagitahu yang dia sudah break off dengan kekaseh hatinya, Milah. Aku memang nganga habis dengan pengakuan dia tuh! Milah tu comel woo! putih! gebu! hot & spicy-lah kiranya! lalalala~

Maka, mulut kepoh aku ringan aje bertanya: “apsal korang break Abang Der? (Abang Der adalah panggilan untuk awish)

Awish menjawab: “jauhlah”


Rahang bawah aku jatuh! Allo sedara, dah setahun bersama baru kau sedar yang kau tu berhubungan jarak jauh ke? huh! Mengeluh panjang aku!!! Orang lelaki memang lambat menyedari~


Tegar!

Hlovate-ku es-em-es wish selamat hari raya. Bukan hlovate ajaa, ramai lagi kawan-kawan es-em-es aku. Makaseh ye kengkawan. Berbalik pada cerita hlovate-ku. Dia menghantar es-em-es selanjutnya walau aku tak membalas apa-apa. es-em-es beliau berbunyi begini:


“kenapa sekarang dah tak mesej aku? Dah tak call aku. Mesej aku pun dah tak reply…”


Aku baca es-em-es tersebut dengan sehela nafas langsung memadamnya. Maaf lar kawan. Walau siapa pun kau dalam hidup aku, walau se-istimewa mana pun kau SATU MASA DULU, kau tetap lelaki. Aku kini allergic lelaki. Muktamad~



"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR & BATIN"

1 comment:

Anonymous said...

tapi ko dah tak single~lalala
siape echa?
weeee
selamat hari raya
maaf zahir dan batin