Wednesday, September 17, 2008

sungguh aku sahabat kau!


aku fikir kau bodoh tentang cinta.

aku fikir kau tak obses macam aku.
aku yang dulu.
aku silap.
kau agungkan rasa cinta.
hingga membunuh mati jiwa aku.
aku lewat mengenal kau.
maafkan aku, sahabat~

aku simpati pada kesedihan kau.
malangnya.
jiwa aku dah mati.
untuk memahami perasaan kau.
untuk setiap senyuman kau yang terpadam.
akan aku ganti dengan kesetiaan yang menebal.
itu janji aku, sahabat~

kau pada tika ini.
adalah aku satu masa dulu.
silap!
kau tetap diri kau.
aku yang culas memahami kau.
sahabat~



[ series! ko membunuh mati jiwa aku. sampai aku haru mencari sebab aku jadi macam ni. erm, teruk sangat ke rasanya? bukan apa, aku dah lupa macam mana rasa tu. anyway, macam yang orang laen selalu kata: "kalau dia hak kau, dia akan balik pada kau". argh! sesungguhnya jiwa aku sangat mati saat aku tulis ayat neh untuk kau. aku ada masalah allergic yang terok! tapi, aku alu-alukan semua curhat dari ko. sebab, itulah sahabat~]

4 comments:

Aina said...

sebagai sahabat, nasihat yang aku rasa terbaik untukmu ialah,

"bergembiralah~"

BEAN said...

ingat tuhan selalu

Cik-MeGa said...

mastikus: mekaseh! nasehat yang cukup terbaek!

shahazri: insyaALLAH, terima kaseh ingatkn.

Zumar Mariah said...

perempuan antik & cinta klasik~

"Aku mati, kau kena hidup untuk aku. Kau mati, aku mati."

huh!