Saturday, August 30, 2008

sebal si ayat-ayat cinta...

aku suka nombor. tapi, tidak pada nombor ramalan. aku suka mengingati tarikh. sebab tu aku mampu ingat semua tarkh-tarikh yang berkaitan dengan aku. kalau aku kata aku lupa, kalian harus sedar bahawa aku sedang melakukan percubaan menipu. 30 ogos setelah sembilan tahun. ayuh, selami ayat-ayat ini. kalian tahu apa kata hati aku?


Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan


Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan



9 comments:

Zumar Mariah said...
This comment has been removed by the author.
Zumar Mariah said...

aku xsuke n0mbor.
sbb 2 aku xamek add math.
aku xigt no phone sndiri apath lg no phone org laen.
sbb 2 aku xbeli no. ekor...lalala..

tp,
aku suke lg ayt2 chenta nie
>>>> Semua resah hati manusiamu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Butir air mata di setiap sujudmu seperti tak pernah cukup untuk menjagaku
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu....oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dalam malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua keraguan yg tlah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu

Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu...oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita...

(((komen slalu merepek taw!lol;P)))

Cik-MeGa said...

renhalus: mungkin aku patot satu ruangan utk ko post entri ko. btw, aku sdg lyn lagu yg agak menyedapkn halwa telinga perot. tajoknye if you want me - the frames..

Attila razmie said...

sy pon baru add kamoo dlm link saya..:P

L..A..i..L..A said...

actually,aku x tau nak bermadah aper kat blog ko...aku hadiahkan lirik lagu ini.lirik ini adalah tema dikala aku kecewa dolu2....
...SAAT KEHILANGANMU...
SAAT AKU KEHILANGANMU...
HATI DIBALUTI RASA PILU...
KEDUKAANKU PASTI BERLARUTAN...
KENA DKECEWAKAN...
BAGAIKAN AUR DGN TEBING...
KITA PERNAH MELANGKAH SEIRING...
MENGHADAPI KEPAHITAN HIDUP
BERDUA...
PER NAH MENANGIS BERSAMA...
PANAS DAN HUJAN...
RIBUT DAN TAUFAN...
TELAH MENGUJI KESETIAAN...
BERSAMA KEYAKINAN KITA JADIKAN...
MIMPI SATU KENYATAAN...
TIADA PERNAH KU MENDUGA...
KEJAYAAN MENGABURI MATA...
SEHINGGAKAN KAU MERASA...
TAK LAGI PERLU...
KU BERADA DI SISIMU...

Zura Firdaus B. Japri said...

aku suka nombor. sebab nombor buat aku senang. yang aku tak suka nota ringgit. benda tu buat aku alpa. tapi aku suka cinta, sebab cinta aku jadi aku. kadang-kadang aku menyampah dengan cinta sebab awek aku cakap aku tak jiwang. yang buatkan aku bertambah cinta bila aku tengok wajah mak ayah aku, lagi dalam dia punya cinta!

Aina said...

ayat ayat cinta...

hmmm....

indah, mendalam, emosi..

tapi ramai di luar sana yang hanya "ayat-ayat" cinta, tapi hanya ayat sajalah..

apa aku merepek ni?

Cik-MeGa said...

atiela: tq..

LAILA: tp, cerita kt x same. die wat ko derita lps die berjaya, tu namenye lupa daratan. aku bkn sbb tu. so, kne bg lagu len. hahahaha!

zura: aku suke ko! sbb ko garang...grr~

mastikus: aku x nafikan hal "ayat-ayat" tu!

Zumar Mariah said...

aku suke if u want me~Glen Hansard & Markéta Irglová
=)