Sunday, August 18, 2013

T_T

letih. sedih.

letih tau. banyak benda nak organize wisely. kalau salah organize, hidup jadi tak smooth. 
bila saya ada planner, orang kata saya beria-ia. tapi orang tak tahu jadual saya macam mana.
saya ada suami yang merupakan syurga saya, saya ada anak yang menjadi tanggungjawab saya dan saya ada emak untuk dipastikan kelangsungan perjalanan hidupnya (Alhamdulillah di usia 27tahun saya berupaya membawa bonda saya hidup bersama-sama)

kalau Ramadan ada 29 hari, bukan sesuatu yang aneh untuk saya susun hari berbuka puasa saya bersama siapa. kalau Syawal 30 hari, adalah sesuatu yang normal untuk saya menulis Majlis Aidilfitri office saya, kem Inche Hasben dan Rumah Terbuka kawan-kawan dalam kotak planner saya. dua bulan ni kotak planner saya penuh dengan jadual kelas dan tugasan.

apalah salahnya, awak orang ambil 1 hari awak orang untuk buat tugasan juga.

sedih tau bila saya perlu tinggalkan tempat tidur tengah-tengah malam untuk menghadap kerja sekolah saya. dua jam selepas bersengkang mata, saya akan menjengah kembali tempat tidur. sedih tau tengok anak tak lena dan tergolek-golek mencari 'bau' dan 'kehadiran' Ma-nye.

apalah salahnya awak orang faham sedikit dan beri ruang sedikit. 

letih tau. sedih tau. bila tugasan 2 mukasurat pon awak orang buat tak tau je. dengan selamba awak orang kata "INGATKAN ECHA BUATKAN JUGAK"


notakaki: bonda selalu cakap masa tidur saya tak betul. 27tahun tapi organ saya 47tahun.


1 comment:

BISIKBISIK said...

beb...follow blog official kami eh bisikbisik1185@blogspot.com...tq dear