Wednesday, October 3, 2012

usianya 18 hari.

ketidakcukupan waktu tidur!

demikianlah perkara alah-bisa-tegal-biasa yang sedang saya lalui. anak dara saya sedang enak tidur siang-siang hari dan berjaga tengah-tengah malam. sumpah laa tension sebab tak cukup tido.
sampai satu tahap saya bangun dengan bebel-bebel :

'kenapa mesti waktu-waktu ni jugak nak susu?' 

oh ye, anak dara saya bangun untuk menyusu je. kemudian, dia akan tidur balik dengan kenyangnye. tapi, tidur ala-ala jek laa. jap-jap lagi dia 'hek hek' lagi..

tapi, bila tengok mata dia yang terkedip-kedip masa minum susu tu alahai, luluhnya hati. kenapa laa saya kejam sangat nak bebel-bebel tadi. err, anak bukan faham pun dengan bebelan saya.

orang kata, perkara ni akan berlarutan sehingga tamat tempoh berpantang. ada orang lain pulak kata, sehingga usia anak 3 bulan. tak kisahlah apa sekalipun orang kata, saya sedang membiasakan diri dengan semuanya. tak mau tau bila semua ni akan stabil. biar masa tu datang sendiri.

mak mertua selalu paksa saya tidur masa anak tidur siang hari. nurse pun pesan macam tu. 

'anak tidur, ibu tidur jugak ye' katanya. 

namun namun namun, bila siang-siang ni macam-macam benda saya nak buat. tunggu petang sikitlah baru tidur yek. ^_^


p/s: bila asben tarik muka sebab tak cukup tido, saya akan tanya "nak anak kecik lagi tak?" dia jawab "NAK!" dengan wajah berseri-seri. hermmmmmm~