Tuesday, February 21, 2012

Kisah Rumput Kuning - Bahagian I


setelah hampir setahun, rasa teringin nak conteng tentang kisah yang tak wajar berlaku di kalangan wanita. ingat malas laa nak share kat sini sebab RASA TAK BERKEPENTINGAN. namun, namun, namun (tiga kali menunjukkan betapa logiknya penulisan ni :p) rasa nak jugak-jugak tulis tentang kejadian tuh. manalah tau, keadaan semakin meruncing, situasi teramat tegang lalu membahayakan keadaan aku kan lalu terjadi apa-apa pada diri aku yang lemah serta tak berdaya ini (euwww), dan ada kawan-kawan try-try usha laman sesawang yang memang bersawang ni, maka adalah pokok pangkal ceghita. ye dok? maksudnya, kalau dapat khabar berita aku dicederakan, anda taulah siapa suspek utama.

april 2011 – seorang sahabat (ketika itu) telah bercinta dengan seorang lelaki berstatus suami orang. kami (aku + kawan-kawan) tolong laa advice dengan menyatakan pendapat kami. of cos laa kami tak bersetuju sebab kami ni ‘sayang’ beliau. (frasa sayang ditambah symbol ‘ dan ‘ kerana ingin menyindir diri sendiri. haha!) namun, teguran kami telah disalah anggap lalu sahabat pun menukar haluan dengan bersahabat dengan kawan-kawan lain. demikian, ITU SAHAJA TITIK PERMULAAN CERITA. tak lebih tak kurang. Ulang ayat, tak lebih tak kurang. Ulang lagi, ITU SAHAJA TITIK PERMULAAN CERITA.

tanpa ribut petir tetiba hujan turun. basah laa kan? ok, maksudnya di sini adalah dengan tak semena-mena beliau dan kawan-kawan barunya membuat pakatan dengan mengutuk kami di laman sosial iaitu facebook (bukan nama sebenar). teruk kot aku kena kat facebook tuh! antara ayat-ayat yang mereka tulis adalah:

“LAKI AKU SURUH REMOVE DIA SEBAB ORANG MACAM DIA BOLEH BUAT AKU SAMPAI TAK TIDO MALAM”

komen aku : dey, engkau yang emosi sangat sampai terkenang-kenang aku kenape?

“KALAU DIA MENYALAK DEKAT KITA, KITA BUAT PEKAK JE”

komen aku : kasar sangat kot penggunaan ‘menyalak’ kat sini. nanti aku nak try mengaum pulak!

kemudian, datang pulak makhluk entah dari mana ceruk dunia, menulis ini.

“MEREKA (mereka dalam konteks ini sebenarnya adalah nama penuh aku dan dua lagi sahabat) TELAH MENGGANGGU HIDUP SAYA BILA MANA SAYA TAK MENGGANGGU HIDUP MEREKA”

komen : sah sewel! sebab dia tiba-tiba muncul entah dari kejadian yang mana aku pun tak tau.

rentetan dari tulisan yang terakhir itu, muncul pula sahabat lama yang dah tukar haluan tu dengan ayat ni…

“DIA ORANG NI MAK BAPAK TAK AJAR”

komen : kau bercinta dengan suami orang tu hasil ajaran mak bapak kau ke??! *pheewwiitt! echa-in-the-house bebeh!

woooo! kau telah bermain ayat yang salah pada orang yang salah nampaknya. lalu, aku dengan beraninya telah mengamuk di aras 5. mengamuk teruk ye! suara memey halilintar memecah bumi palestin ar! gila kau! sebut-sebut mak bapak pulak kan. aku memang dramatik lebih sikit kalau pasal parents thing ni. benda yang takde pun aku boleh adakan tau! semua ilmu masa hambik asas seni lakon tu aku curahkan ar. tinggal babak menangis bak Neng Yatimah jek aku skip. sebab takut make-up rosak kat opis. sejak itu, macam ada clash of the titans lah kat opis aku neh. macam Vampire Vs Lycan. macam Terminator Vs Resistance. (banyak sangat nonton movie gaduh-gaduh ni laa jadiknya)

No comments: