Sunday, July 10, 2011

prinsip Rukunegara yang ke-6: Cuba, Jangan dan Tak Payah.

migrain. nak jugak tulis.

Cuba...
Cuba anda-anda jangan nak tunjuk anda mempunyai otak superb brilliant dengan mengeluarkan fakta atau lebih tepat lagi sebenarnya persepsi anda tentang kerajaan, pembangkang atau lebih tepat lagi ORANG LAIN!
anda sibuk update status kat pesbuk mengatakan e.g 'KERAJAAN DI BAWAH PIMPINAN NAJIB DAN ROSMAH MEMBULI RAKYAT' atau "ANWAR SEDANG MENJUAL MALAYSIA KEPADA AMERIKA'.
anda pernah duduk sarapan lempeng dengan Najib (Dato' Seri) dan Rosmah (Datin Seri) kah? atau anda pernah tengok kertas kerja atau dokumen jual beli antara Anwar (Dato' Seri) dan United States kah?

Jangan...
Jangan sibuk-sibuk nak mengangkat diri jadi suara kecik yang kengkonon memperjuang rakyat yang teraniaya sedangkan bapa anda mengharapkan wang sara hidup bulanan dari FELDA, sedangkan anda topup telefon dengan duit PTPTN, sedangkan anda beli spender dan bra dengan duit gaji KERAJAAN MALAYSIA...
letih dowh nak ingatkan orang bebal..

Tak Payah...
Tak Payahlah nak upload gambo PDRM dan FRU yang berkawal di ibu kota dan memperlekehkan mereka dengan mengatakan mereka telah menjadi anjing atau lembu Najib, UMNO, BN.
yang anda ada di kawasan kejadian snap gambo dorang tu kenapa? anda jadik anjing dan lembu siapa? anda jadik anjing dan lembu sape dengan upload gambo tu sume? anda jadik anjing dan lembu sape dengan tulis-tulis benda tak berilmu?

CUBA jadik macam aku. makansarapan, snap gambo sendirik, upload kat pesbuk, makan tengah hari, tido, senang hati, gemuk. pastu aku ingatkan diri sendiri JANGAN nak mengada-ngada takde pasal carik pasal. TAK PAYAH nak tunjuk aku tau apa-apa walaupun aku tau sebenarnya aku lagi banyak tau dari kau orang. haa, riak. riak. Tuhan tak suka.

people, u just dont have any idea what this things all about...

mari tengok Prison Break dan anggap aku comel macam Sara Tancredi.


1 comment:

ayn azaluddin said...

hahahaha...tu dia bl ms echa da bukak mulut..hamek ko..hahahaha