Thursday, April 9, 2009

kawan-baek-lahanat saya...

ada sebuah kisah yang terjadi di talian hotlink prabayar saya. kisah yang agak menyebalkan saya. juga turut membuatkan wajah saya kemerah-merahan. kejinya saya....

sebaik selesai menggunakan mesin basuh jenama panasonic (barangkali), saya duduk melunjur di kerusi panjang di ruang tamu rumah sewa saya yang kecik tuh. tiba-tiba talian telefon saya berdering. ketika inilah cerita tersebut terjadi...

z: assalamualaikum. boleh cakap dengan faizah?

mak aih! nama penuh!

me: waalaikumsalam. saya bercakap. (hati dah dup dap dup dap)

z: tak kenal ke?

me: sape ni?

z: saya laaa. budak lelaki yang awak suka masa darjah 1 dulu..

ah, sudah!

me: siapa ya?

z: cuba awak ingat balik siapa yang awak suka masa darjah 1 dulu?

me: A** H******* ke? (saya terpaksa off the record namanya).

z: hahahaha!

me: sape ni weh?

z: wooooo.. ko suke A** ke mase darjah 1? ape lar teruk sangat taste ko! darjah 2 ko suke sape lak?

ye, saya dah kenal suara tu. kawan-baek-lahanat saya!

me: setan!!!

kejadian ini lebih dahsyat daripada panggilan hangit. saya malu. kerana kawan-baek-lahanat saya ini sangat baek dengan saya dan telah mengenali saya sejak saya darjah 1 lagi. dan, setelah 14 tahun akhirnya saya pecahkan rahsia siapa lelaki yang saya suka masa darjah 1. apatah lagi rahsia tu pecah pada seorang lelaki.
saya memang lurus. macam suis. pantang dipetik, terus menyala!

haru!

9 comments:

paranoid childish said...

haha haru gk dpt kawan dajal cmtu

tulipbiru said...

uii,mntak d jauhkn kna cm2..
hahhaaha..

Mute Muse said...

cha suis...

link baru: www.supersundaemotion.blogspot.com

norfa08 said...

lar kan dah kantoi...ekekeke
ala..citer darjah 1 kot...ape la nak dikisah sgt...
tapi, malu jugak la kan..huhuhu...sian ecah!!

MeGa said...

paranoid: tp die besh...dan setia! heh..

tulipbiru: taw xpe.. bengang wooo!

mute: kamu juga tukar link eh...

norfa: malu la sbb darjah 1 da suke suki kat lelaki..

Coffeeholic said...

heheh. sabar2... kita baru sj bicara ttg persahabatan td...

paranoid childish said...

owh.. begitu hebat cik mega mempunyai teman yg setia dp sekolah rendah. satu2 nya teman paling lama yg saya ada sekarang dikenali sejak form 1 (tahun 1990) beliau telah berumah tangga dan mempunyai 2 orang anak serta tidak mempunyai masa untuk menemani saya yg msih bujang terlajak ini berpeleseran hahaha.

MeGa said...

coffee: sy emosi sekejap jek.. heh..

paranoid: mungkin inche paranoid patut berumah tangga juga.. =p

karatz said...

hahaha
cite ni best..
alahai bestnya kwn baek ko tu..licik..haha