Monday, October 13, 2008

dulu laen, sekarang laen!

ermmm, aku ni ada satu penyakit dalam diam. aku suka menjadi suka pada benda-benda lama secara tiba-tiba. ish, ape pelik sangat bahasa melayu aku neh? lantak lar.. berbalik pada penyakit aku tuh. aku memang tak tahu apa sebab musababnya. tapi, aku memang macam ni. al-kisah, aku neh penuntut jurusan sains tulen (sikit punyelah poyo!) masa sekolah menengah dulu. tapi, aku tak suka sains! aku macam nak hantuk kepala kat kepala paip bila nama aku tersenarai masuk dalam kelas sains. adoihh, macam mana boleh buat silap dalam hidup neh?? aku try jugak gesel-gesel kat chekgu. mintak tuka kelas sastera. chekgu aku kata aku diharamkan tukar kelas. bengang betul dia dengan manusia spesies aku. haishh, dalam keterpaksaan, aku lalui jugaklah hari-hari sains dalam hidup aku. sumpah hati tak gumbira woo!!

waktu pertama kali masuk makmal biologi, aku dah rasa nak baling semua haiwan-haiwan yang terawet dalam balang kaca. geli lar kawan! masuk makmal fizik pulak, aku rasa macam nak buat operation otak kanan supaya aku boleh terima semua rumus-rumus fizik yang tergantung dalam makmal. masuk makmal kimia- hah, yang ni aku boleh terima! sebab makmal kimia berhadapan dengan kelas kawan-kawan sains pertanian. kebanyakan kaum adam kat kelas sains pertanian agak good looking! oh, masa untuk cuci mata~

akibat dari ketidak-sukaan aku pada sains, SPM aku hanya kelihatan cantik dengan subjek teras tetapi tidak pada subjek-subjek sains. aku masih ingat chekgu aku cakap..."result macam ni, nak mohon apa pun tak boleh. depan ok, belakang terabur...haih...".
oit chekgu, saya mohon form six, pihak sekolah terima jek! :p

berbalik kepada penyakit aku. kini, hari ini... aku sedang menyelak helaian buku rujukan biologi, fizik & kimia! dan, dengan tak berperasaannya, hati aku berdetik gumbira tak henti. lalu, tanpa rasa bersalah, mulut aku bercakap...."aku minat sains!" mungkin aku patut tembak diri aku saat neh. aku sangat tak tahu perasaan tu datang dari mana! tapi, aku sedang enjoy membaca segenap isu yang ada. tapi, fizik kurang sikit kot. tu subjek budak laki-laki. muktamad! tak cukup dengan membaca, aku search pulak kat internet tentang kimia & biologi. aku ada jugak fikir-fikir nak ambik SPM semula untuk subjek-subjek neh. ada wayar tercabut!

p/s: ermm, agak-agak kalau dulu aku bersungguh macam ni, aku buleh amik medic tak? lalalala~

5 comments:

Anonymous said...

aduyaiii..
aku pun macam nak mengulang segalanye
tapi mana mungkin
" mungkinkah jika kita bersungguh2 dulu kte akan fly ke ireland bersama dan ambil medic"

Cik-MeGa said...

lina: kalau aku sungguh2 & ke ireland, aku xkn knal ko. so, xde istilah kt fly same2..
ngeh3x..
btw, aku prefer UK! lancaestar! :p

Unknown said...

hahaahhha

a namanya x sedor diri....

dh classic br nk terhegeh2....

nagade2....

Cik-MeGa said...

fariziskan: better late than never maa!

A a D i I ? said...

aku pon rase cm yg ko rase..
nyesal x blajo pndai2 dolu..
eh..tetiba myemak lak aku dlm nih..
sori.. :)