Saturday, October 11, 2008

apa tajuknya?


pernah tonton filem CINTA by khabir bhatia? pernah dengar dialog ni dalam filem tersebut?

"kadang-kadang orang yang paling kita sayang adalah orang yang paling susah untuk disayangi"

pada awalnya, memang tak setuju sungguh aku dengan ayat neh! aku menggugam kecil setiap kali menonton CINTA. tapi, beberapa hari ni, aku menerima statement tu dengan senang hati. betul la weyh! dekat-dekat nak bengkak jugak hati ni bila kena menerima semua perkara yang dilakukan oleh orang-orang yang paling aku sayang. nak luahkan amarah, aku takut mengguris hati kecil mereka. nak biarkan pulak, aku takut masa depan aku yang rugi. so, aku memendam ajaa... eh, memendam macam sama dengan biarkan lah pulak! sungguh aku tak kisah~


kepada insan-insan yang aku sayang, berhentilah mengharap aku menjadi seseorang yang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi macam KLCC. aku manusia biasa. aku jugak bernafas menggunakan oksigen seperti kalian.


maka, satu fakta yang jelas. filem bukan sahaja satu medium untuk menyampaikan mesej kepada penonton. malah, sebagai satu medium untuk menyampaikan ayat-ayat yang bagus kepada aku!

14 comments:

Unknown said...

aku sayang pada kamu!
hmm...
mayb aku susah nk sayang kamu...
entahla..
dlm hati ini aku hanya sayang kamu...
tp x semudah itu untuk menyayangi kamu...

Cik-MeGa said...

teruskan. jangan wujudkan sebarang alasan. terima kaseh~

BEAN said...

huhu.. sy telah mengalami perasaan itu..

Cik-MeGa said...

shahazri: perasaan susah nk sayang atau perasaan medium filem? hehehehe.

Anonymous said...

ABES SP NK SYG AKU N TAKKN BERHENTI NK SYG AKU YER?

Anonymous said...

setuju.mcm tulah. payah2

mapieceofart said...

cinta...? pyaar...?
love...? sarang...?
apa tu...?
best ke mende tuh?
ade macam rase best dpt apple i-pod baru tak...?

+ tidak terlibat... +

mapieceofart said...

kalau rasanya macam dapat free sbijik d300 lengkap dengan 2GB memory card, lense 300, Raynox macro lense, lense mata ikan, tripod + battery pack, speedlight, extra flash...

yaa... kala itu mungkin...

Unknown said...

sungguh dunia mata kamu mapieceofart..

jika kamu mengenal apa itu cinta pasti hati kamu lembut dan nyaman...

aku pasti...

Cik-MeGa said...

lina: family! muktamad!

coffeholic: time kaseh utk persetujuan!

mapieceofart: tu perasaan kamu sume tu sebahagian dr cinta lar. open ur mind. cinta itu fleksibel.. hohoho..

fariziskan: hati lembut & nyaman... got the pic dear! ;p

karatz said...

setuju

tulipbiru said...
This comment has been removed by the author.
mapieceofart said...

haha... sbb dah penat memikir soal rasa, marila pikir kegilaan duniawi pula... iya? sudah faham maksudnya?

mari bercinta ya...? hahaha... hampeh... (T_T)

tulipbiru said...

bkn sja pdm..
bnda x siap..hikhikhik..

w/ever, tulip pn pnh dpt kata2 2 dr seseorg..syg tp ssh nk syg kita..w/evr biarlah diorg sndri hraikn ap mksd chenta pd diri diorg..itu pn klu tau la kan..ahaks.