Wednesday, July 9, 2008

kamu tahu hati aku?

"waktu terakhir kali saya ketemu kamu, saya enggak marah sama kamu.
saya marah sama diri saya sendiri..." +ADA APA DENGAN CINTA+


ade sesuatu yang mula longgar dalam diri aku. aku semakin dewasa. perlu belajar buat keputusan. aku perlu yakin memilih. aku benci buat pilihan~

seseorang datang. dia lelaki. usianya kurang dua dari aku. huhhh... sukarnya nak hadapi kedatangan dia. aku perlu buat pilihan dan pilih jalan. yang menyakitkan, tiap pilihan akan ada tentangan.

1) kalau aku pilih untuk memilih dia, aku harus menentang bonda. jarang aku tengok mak aku melarang aku berkawan dengan mana-mana individu. mak yang aku kenali adalah seorang yang open minded. tapi, tidak untk kali ni. dia melarang benar. bukan sekali. tapi hampir setiap kali dan setiap masa. kenapa ya? sedang dia tak melarang aku berkawan dengan lelaki-lelaki kampung ni yang lebih kurang macam seseorang yang datang tu. mak asyik mengulang ayat supaya aku jangan berhubung, berkawan atau berani mejadi rapat dengan seseorang yang datang tu.

"ingat apa yang jadi dulu..." itu ayat klise bonda aku...


2) kalau aku memilih untuk tidak memilih dia, aku rasa kesian pulak pada seseorang tu. dia baik. tak ada cacat celanya. cuma usianya kurang dua dari aku. dia benar-benar bersungguh mencuri perhatian aku. makanya, sukar untuk aku kata tidak pada dia. aku tak mau dia fikir perempuan tak suka pada lelaki yang baik. ya, dia lelaki yang baik. cuma,usianya kurang dua dari aku~

"saya nak ambil hati awak & simpan dalam hati saya..." ayat klise dari lelaki. aku biasa benar mendengarnya...


jalan mudah yang aku ketemu. aku akan keluar semula dari tempat ni. kesekian kalinya berlari~

4 comments:

Anonymous said...

hati-hati membuat keputusan takut menyesal di pertengahan jalan.

Anonymous said...

hurm,
ibu kan selalunye benar.
kamu pernah bilang begitu pd sy kan

Cik-MeGa said...

redapples: ko da tgk btape byknye aku wat kputusan yg silap.. kan?

lina: yup.. dan, tentang gambar yang diketemu ibu tempoh hari, aku suda janji sama ibu utk tidak cari dia lagi...urmp~

Aina said...

yess...apa pun kita buat...restu ibu bapa paling penting walaupun kita rasa keputusan kita tu betul kan???

armada ungu..ku juga benci membuat pilihan...