Wednesday, June 4, 2008

JGA 6017~

al-kisah.... JGA 6017 asyik meragam jek lately neh. lepas satu-satu, lepas tu satu lagi. tp ayat mak aku laen plak psl JGA 6017. mak aku kt, lps seribu, seribu lagi.. hahahaha... kisah aku ni bermula krn JGA 6017...

a day before g shah alam blk, aku g workshop anta JGA. nk wat check up sbb nk jalan jauh. tu adlh kali pertame aku knal along- ank laki kpd owner workshop tuh.. along ni peribadi die aku xtaw. tp luaran die aku leh describe gan bergayenye!! hehe.. die neh slalu pakai kupiah. muke kire suci + alim. bukan kire, mmg suci + alim. lima waktu x tggal. sbb tiap2 kali masok waktu, die akan g masjid. bukan die jek, sume org kat workshop tu laa.... first time aku berkomunikasi gan die, aku x panggil die along. aku dok bahasakan dri "awak-kita". member aku pon bantai gelak gak. bukan pe, die cam sopan jek. x kan nk bantai kau-aku lak kan...

lps blk dr shah alam, JGA wat hal lg. aku pangil die dtg umah lak. nk jd cte, die sewa umah kat sblh umah aku ni jek. lpas tgk & adjust sket2 yg x betol, die blk wrkshop. maka, tu adlh pertemuan kedua.... dan, aku da start panggil die along...
aku g jb lak... blk dr jb, JGA wat hal lg.. sekali lagi, along menjadi penyelamat(cewah!). maka, terjadilah pertemuan aku & along utk kali ke-3. sume tu atas urusan kerja die...

tgh hari tu lpas da ok, aku bk JGA blk umah. ptg tu plak, JGA wat hal lg... dgn ketensenan yg ade, aku hantar smula JGA kat wrksp along... kat pertemuan ke-4 neh, aku dgr along sebut "echa". ermm...... lambat gak mamat kupiah ni nk selesakn dri gan aku. mesti die segan gan pompuan!! ngahahaha~

the next day, aku suh sis eila yg g deal gan along. aku da tensen! aku jd tukang teman jek. tibe kat workshop, along transfer urusan brief prob JGA kat owner workshop a.k.a ayah die.. along senyum kat aku... aku senyum jek blk.. tibe2.... " dr mne ni?" (aku pakai aju kurung time tu). aku pon jwb la. "dr jemputan kahwin". along tanye lagi. "kat mane?" aku jawab. "kluang". along bls plak..."tak ajak along pon..." uikss??? ayat jenis ape neh?? aku senyum separuh bingung...

the day after the next day, JGA da ekot sis eila blk kem. aku cume ade JJW jek. aku g umah awish.. along ade kat tepi workshop. aku senyum sekadar menegur. cewah! die dtg plak... nk lari cam x patot... berikut adlh perbualan kami...

along " echa x keje ke?"
aku " tak..."
along " hari2 free la?"
aku "ha'ah... "
along "ermm...."
aku "nape?"
along......." along nak ajak echa kua~"

toink!
toink!
mamat kupiah yg aku kt slow neh ajak aku kua??

7 comments:

Aina said...

kamu adalah kategori yang sama spesis dengan iguana. mudah bertukar2, tapi bertukar mengikut kehendak kamu. :)

Cik-MeGa said...

xkn nk bertukar ikut kehendak org len...

Cik-MeGa said...
This comment has been removed by the author.
Miss LaraLady said...

Mungkin lelaki yang sederhana itu boleh menjadi suami yang baek..
hehe~

wnorhaslina said...

salam singgah jugak

Rye said...

hahahahahahahah!!!!

maka...ko terima tak???

Cik-MeGa said...

miss lara: suami? jawohnye target kamo...huhu~

wnorhaslina: salam singgah..

m.u.s.e: semestinya aku x terime... aku ni penyegan...ngahahaha~