Monday, June 30, 2008

dek La...



my kakanda & me~


sejak 29 ogos 1986, aku adlh anak bongsu dr dua org adik-beradik. aku punya seorg kakanda yg usianya 3 tahun lebih dr aku. sebelum kami dewasa, dia suke tul buli aku. dia menunjukkan kekuasaan sbg anak sulung. series aku TAKUT dengan die.




my kakanda & me again~


hari ini....
dia mula memainkan peranan sbg anak bongsu pulak dah. dia manja!!!!! ingin contoh?

"adik, x bole nkbuat ni. macam mana ni?" walaupun waktu tu, aku tgh tdo...

"adik, tuangkan air dik. pedas sgt ni" sedangkan waktu tu tgn aku bru nk menolak sesuap nasi ke dlm mulut.

"adik, kita makan same la. kau tunggu aku mandi jap. x best la mkn sorg2" sedangkan aku da lapar tahap gaban!!!

"dik, abg nal kan suke bla bla bla (mengadu)" walaupun crte tu da masuk kali ke-3 aku dgr dr die...

klu aku x layan, dia akan tarek muke ngajuk die & mule memboikot. dlm diam, hati kecik coet aku neh memanggil die dek La...

aku x kisah dengan kemanjaan dia. kerna dia adalah sebahagian dr kekuatan...



5 comments:

mastikus said...

weee.memang begitu ye perangai kakak kakak apabila mereka makin tua. adik pula yang jadi mangsa "manja" mereka. macam kakak aku juga. dulu aku yang suruh dia belikan makanan untuk aku kat kedai depan, ambil aku kat ktm, atau hantar aku gi umah kawan. sekarang ni, dah terbalik. aku lak yang buat semua tu untuk dia. ahaha

redapples said...

hehehe aku dah singgah

bella@isabelle said...

bestnye entry ni..menunjukn kemanjaan 2 org adik bradik..haha..biase la tu kakak pn kdg2 nk gak ase manja ngn adik..asyik adik je kn. hehe...

dngar cite yg same 3x ok lg..lau 18 x ? mahu x sengalssssssss.. *wink*

lina said...

huhuhu..
macam comel jek..
btw, bukan mcm tp sgt comel..
tp aku masih ttp suke membuli kakak aku.
aku suke duduk atas die, pijak die, smp die jerit n muke merah2.
kerana die kecil, aku la yg berkuase!
heeeeeee

aRmaDa UnGu said...

mastikus: kire ko drebar die ar skang ek?? tu la, sape suh amik lesen...

redapples: tq. aku da link ko...

bella: kakak sy tu x phm bhsa. kdg da g taw da sy boring. die bantai gak nk cte...

lina: sure kakak ko revenge nnt...