Friday, May 9, 2008

--Pujian--

Pujian

Hari ni mood sangat neutral. time skola dlu & ble nk wat experiment kimia dulu, cikgu aku kt klu bhn tu neutral, jgn takot...sbb klu sesuatu mende tu neutral, maka x mendtgkn pape kesan..(ntah betul ke x. gan kualiti aku yg kerap ponteng kls neh, aku men petik jek utk tulis kat sini). maka dgn mood yg x beri pape kesan neh, aku ingin memuji org2 yg aku knal….

ZEE- die ni mmg very very very easy going!! X kire ape org ckp tntg die, ape die buat & ape org wat kat die, aku tetap sayang same budak neh…. Bukan krn die org ptame yg aku knal. Tp krn die sntiase ade pabila aku memerlukan… die x berkira! Tu yg best!

JUE- ni lagi sorg yg x berkire..yg plg aku suke tntg die, mudah nk mtk tlg dr die…tp last sem ni aku tgk die da start berkire daa.. mst blaja dr lea & sopi…:-p

LEA- entah ape yg bole aku puji tntg dak ni, aku pon xtaw. Xde ciri2 yg patot dipuji!!! (cnfirm lea tgh kutuk aku)… die nasehat aku, die pon x betol..die suh aku jd baek, die pon kdg2 cam poyo jek…. Tp aku leh puji die dr segi keutamaan terhadap family…

SOPI- hah, ni lg sorg xde ape yg leh dipuji…argh!!! Tension ble pk nk puji ape tntg die neh.. ermm….setelah ditimbang tara, aku rase bole la puji dlm satu hal neh… die x pnah touching klu org ckp pape tntg die…sket pon x pnah!!!! Kagum gak aku…. Sopi, ko mmg sgt hati kering….

ZUREEN- die neh terer bab menulis ayat2. ayat die leh kalahkn ayat2 cinta.…. Fullstop!

RAIHAN- aku xtaw npe last sem neh aku sgt suke gan die neh… dulu bukan x suke tp neutral jek…skang ni aku rse cam nk memanje jek gan die…(yeah! Sgt geli ayat aku kan yan? Tp aku taw ko terhibur…)

AMOY- aku nk puji die dr segi ke-best-an die berkawan gan so many type of people… yan yg artistic, amm yg erotik & asrinna yg exotic…. Sume die bole kwn....plus echa yg etnik…! Org laen bkn x bole tp aku lbh nmpk die bole dr korg…

AMM- spontan gile klu bercakap a.k.a bergossip tntg sesape.. sumtimes aku pon x sedar yg die tgh bergossip….ngahahaha!!!

DIDI- wat lawak leh thn…. Same naek gan si amm…. Aku puji komeitmen die if die been selected as a leader…(dd, aku sindir ko ni sebenanye…)

LINA- kata2 die sentiase ade relate gan ape yg terjadi… die x mudah keluar topic…so, aku memuji keyakinan pd kata2 die…

MUZ- yg pasti, aku & lea xkn lupe gan die yg rupe2nye suke bergossip!! Klu korg nk taw, ktorg dpt info tntg dak2 laki dr die nie larr…(abes la ko lps ni muz)…

MUHSIN- aku x pnh tensen ckp gan die… ayat2 die sume humor… ermm… aku berharap utk ade cerita cinta cam die…tp ternyata cik wani die x same gan cik fariz aku…. Aku nk jumpe die lg nnt….

SYAZWAN YUSOF- aku anggap cam adek aku sbb die baek gan aku.. aku puji kebaikan die…tp aku silap sbb jarang nk bg taw die hal sebenar.. bukan ape… aku xnk die skt ht… maaf…

JIJAN- hah?? Cmne die leh masok dlm senarai?? Aku puji die sbb die seorg senior yg x sombong… muke ganaz tp hati die sgt cool & die baguz dr segi frenship…

ZURA FIRDAUS- si garang ni mmg terok! Drpd aku slalu berkehulu & berkehilir gan syazwan roslan lg die asyek nk cari psl gan aku… tp aku puji die sbb die gak seorg senior yg baek & very taking care…. Die pernah tnye perkembangan study aku after syazwan da xde kat puncak.. very nice kn??

SYAZWAN ROSLAN- die seorang saudara, abang, kawan baek & future husband(wowowowo) yg sgt baguz… eh, x la… neutral jek… slalu je die saketkn aku.. die slalu pukul aku…. Especially time sahur & buka pose… tp aku plg suke ble die letak tgn atas kpale aku… aku jugak suke ble die kt aku da matang… aku rndu utk tggu phone call dr die selepas jam 12 malam sebulan skali utk tnye perkembangan dri aku….aku rndu nk berbaek gan die… tp itu xkn blaku! Aku da blaku kejam dgn die… aku puji tntg caring die yg 300% best!!! :-p


JEMEY- ats alasan ape aku mesti puji ko?? Cume satu… ko bijak mencari peluang utk mengeruhkn keadaan & membuat org berasa jelik dgn ko namun akhirnya ko adlh org yg dirindui….

E.K- (zureen akan ternganga & kt “beraninye echa tulis nme dak neh…”) aku puji die sbb cube beri harapan utk aku….

KHAIRUL AZMI- byk mende nk puji neh…. Die ni x pnah nk layan lawak aku.. kdg2 tu pnat giler aku menggula-gulakan beliau tk menimbulkan lawak tp die bantai percaya lak… die bukan lurus tp die menerima seseorg dgn care org tersebut..(cewah!). tp tu dlm ym jek laaa…. Klu jumpe kat meja mkn, aku rase nk hentam jek muke die tuh… die seorg kwn yg baek. x pnah kt x… Aku rse klu aku kt aku nk bunuh dri pon, die sokong aku 100%... baek kn die?

++sape lg yg aku x mention nme die leh tampilkan dri…aku leh wat 2nd edition utk pujian neh…++

12 comments:

Anonymous said...

huhuhuhuh
echa : dia mmg sayangkan 112! kre dia bgaikan ibu kepada kami...hehehe
tp alhamdulilah la,ko sehat smp skang kan. x d plak menghidap migrain melayan kerenah manusia di 112 yang ske nak tanye bende yg dah tahu berkali2..
hahahaha

Cik-MeGa said...

ni ko post pujian utk aku ke?
ibu ye???
errmm......
yela ank-ank ku...

muhsinsenpai said...

tenkiu tenkiu..

jadikan kegagaln hari ini sebagai tangga kejayaan hari esok..

Rye said...

isk...

erm...

pelik gak aku neh..bila tima ko nk bmanja tu..aku x prasan
nguahnguahnguahnguahhhaahah

ehm.

anyway, aku kenal name dak2 ni smpai lina je kowt..yg lain aku x brape nak sure aku knal ke x..

ye lor...aku kan kera sumbang.
ahak.

Aina said...

echa : mood die tu kdg2 unexpected. jadi jalan terbaik ialah, expected kan lah mood nye itu sebelum ada di unexpected kan. ahhaha..for sure, echa ni pun keturunan buat lawak "tibe2" cam am. kamu ni kdg cam tv bergerak gak. hahahaa..

ayat lina :tp alhamdulilah la,ko sehat smp skang kan. x d plak menghidap migrain melayan kerenah manusia di 112 yang ske nak tanye bende yg dah tahu berkali2..

ahak..amoy agak peninglah kak, sebab mostly kalau assignment je, benda tu lah terjadi. raihan lah kawan yg memahami situasi itu. isy terpuji raihan lak..blluwek..

Cik-MeGa said...

ala yan...
time aku memujuk ko suh g gabai tu..
kn manje tu...

ermm...ade gak org2 yg ko knal tp aku x knal..
so, aku kera sumbang gak ke?
x kot...
ko sorg je cukup la ek...

Cik-MeGa said...

aku dikata tv bergerak??
saiz apakah gaknye tv jenis aku neh?
80 inci barangkali....

Zumar Mariah said...

Erm…Zee, aku arap aku leh jadi die! T Echa sayang…bluweek! Tak lar, jadi Zee sangat best. Tak tau nape, dari dulu aku rase gtu~

Jue, betollah die nie xberkire orgnyer…aku xleh blah bler tgk muke die…mate die…adeh! N aku xkan lupe ko cter tem die dpt tawu Ejoy eksiden..aku xde tem 2 tp aku dpt sgt bygkan..betul!

Le’a, haahlah! Nak puji ape eh psl die? Die antere org ptme aku knl lepas arwah AJ. Tp, aku ngan die maseh basing ntok mengekalkan kesucian? Suci??

Sopi…memang hati kering punya budak! Mane ah die jumpe hati 2.. Tapi, ko xnampak airmate die menitik2 tem Arai ikat kucen Shamsiah…hahaha..penyayang lar kunun…

Zureen… Ayat2 cinta? Means Jiwang ker?? Jiwang?? Arghhhh…

Raihan…aku pon suke memanje ngan die…Kami byk persamaan…muahaha.

Amoy…dengan aku yg antik pon die leh masok..terer bkawan die nih!!

Amm- ingt Love is Cinta? Xhabeh2 ajak aku terbang!

Didi-thnkz DD! Hahaha…fikir logiklah beb!

Lina…antre yg terawal gak aku kenal….

Muz…baeklah budak nih!

Muhsin…bukan aku pinjm cd Babel ko…hujan pagi aku dah pas kat Muz…kan Muz???

Shazwan Yusof…ala, dgr name die aku igt kes kat pengsan la, Echa…Ops!! Hahaha

Jijan…Abang Jijan!!! Die suke wat aku lumpat2..ceh!!

Zura Firdaus…aku rase die penah suke aku..eh, gile brani aku!Dah lar muke die garang..hahaha..Zee yg ckp..

Syazwan Roslan…aku lar yg ckp die future hubby ko..xsngke ko igt! Aminnnn..

Jemey…aku xkenal sgt die…tp die agak looser…eh??

E.k- Echa, aku tgh nganga nie…!

Khairul Azmi- 100%... baek ..setuju! xrapat pon..

Wey, ko lupe Zati ke? Bus ni xpegi Melake!!! Huahua..

Gler pjg komen aku..cam blog aku plak..;p

Cik-MeGa said...

zureen, bukan setakat zati jek aku lupe...
kak ida, ina, umi...
ish3x..
kejamnye aku....

Anonymous said...

salam singgah*


kamoo di link coffeeHolic
;-)

Wan Chel said...

Kes kat pengsan???? Ape 2???
wei, ape yg ko cube bagitau tapai ko tak cakap???
Biar hati terluka dari diam terus menyiksa....

Kelab Pengkritik Bersama said...

ap ni echa, umie xde pun??ke tkut klu umi ad nk kna fasha pun ad..ahaks..