Sunday, May 11, 2008

-bonda-


my mama

malu rasanya....
berat seketika....
andai hantuk di meja tak punya rasa...

tiada momentum ke atasnya....



salam....
saya punya seorang emak! di mata kalian dia bukan sesiapa. dia hanya seorang wanita yg bertarung dengan usia utk membesarkan dua anak gadisnya. hanya dua?? tidak! hanya x sesuai utk digunakan utk mak. ada satu rahsia di sebaliknya. tak perlu dikongsi dengan sesiapa. krn kt mak, rahsia terbaik adalah menyimpan rahsia tentang diri kita. baek mak!!!!
ada 2 perkara yg mak aku selalu pesan.....
1) sebelum buat apa-apa, kaji buruk dulu baru kaji baiknya....
2) manusia ni pandai menghukum tp x taw menilai....
dengan 2 peringatan tu la aku dewasa menjadi seorang echa...

selamat hari ibu....
dari seorang anak yg sering mengeluh, merungut, melawan, membantah....
dari seorang anak yg degil sentiasa....
dan.....
dari seorang anak yg sering tewas pd dunia...

5 comments:

Miss LaraLady said...

Muka bondamu same ngn kamo..
haha..
kate anak beranak memang la sama kan..

Zumar Mariah said...

aku sntiase respek pd ibu tunggal~
sgt hebat...!
=)

Cik-MeGa said...

miss laralady: klu x same kang, org kt anak pungut lak...
ngee...

zureen: aku pon respek.. sbb die mak aku!

Anonymous said...

selamat hari ibu...

rai said...

Salam singgah kembali,

Terima kasih sudi singgah di blog hamba.Tup tup masuk blog ni ada nama aina mastura kat tepi tu.Pesan kat dia,jgn lupa bagi kucing makan.Hua hua hua!