Sunday, May 25, 2008

kawan & kawen....


Musim cuti sekola dtg lg. bagi aku, yg plg famous tntg cuti sek adlh wedding! Byk gile jemputan walimatul urus mak aku untuk 2 mggu neh. Arini (24hb) je ade 3 jemputan. Satu, anak saudara mak ngah aku. Dua, anak saudara sepupu mak aku. Tiga, bekas suami sepupu mak aku~ mak aku g due je sbb yg lg satu tu(bekas suami sepupu mak aku), cam jauh sket dr umh. So, die mls. Lgpon, tuan rumah yg khwn. Slalunye die jemput untuk weddng ank2 die. Skang ni wedding die lak. Huhu~ esk(25hb) plak mak aku ade 2 lg jemputan. Makna kt, mggu ni je ade 5 jemputan walimatul urus. Belom cte mggu dpn punye lg!! satu kat kluang, satu lg kat felda nitar, sempadan kluang-mersing..lg la jawoh!!! huh! Musim cuti sekolah mmg sinonim dgn jemputan walimatul urus atau pon kawen….


Bercerita tntg kawen, nk sentuh plak tntg mereka2 yg hampir dgn aku & akn mendirikn rumah tgga… aku jd sebal memikirkannye. Mereka2 yg nk khwn tu jauh berbeza dr aku. Konteks berbeza kat sni adlh mereka x giler terencat(best word describe me) mcm aku. Cousin aku tu cnthnye, lgsg xde steady bf pon time sek. Lg plak, aku yg ajar die cmne nk close gan laki. Jap g, die bole kawen dlu dr aku??? Dat plak (yg nk kawen t enab & dat) cam ala2 sket foya remaja ar. Aku pon foya2 gak tp msh kategori santun tahap 2 kot. Tp, die bole dpt calon dl dr aku ye??? Aku yg da berderet bf ni, x lekat2 gak.. adekah aku tensen?? Oh, tidak sama sekali. Cume aku sedang meneliti & mempelajari sesuatu.. hidup ini aneh ya~


Mungkin aku perlu menyusun atur semula segalanya dr mula. Yeke cmtu? Xkn nk cri lg bf smpai berderet tp xde yg kekal?


Ish, xmo la!! Sbb hanya ada dua kemungkinan dlm sesebuah hubungan yg aku jalinkan… sama ada aku menipu atau aku ditipu…


Menipu itu indah~


Ditipu itu pula….parah~

Buat cousin & kawan2 yg nk kawen, selamat meniti alam rumah tangga… kalian hebat sebab berjaya bawa cinta kalian hingga ke alam rumah tangga…

5 comments:

Anonymous said...

aku mau kahwen juga!

Cik-MeGa said...

aku juga mau...
tp, hanya & hanya dgn die~
;-)

Miss LaraLady said...

Mmg bnyk kenduri..
xp besh dapat berkumpul, jumpe sedare mare..
Kawen? sape xnak kawen!

Unknown said...

hahahaha...

"Menipu itu indah~
Ditipu itu pula….parah"

oleh itu jgn menipu jika kita x mo ditipu... ;p

Zumar Mariah said...

kawan & kawen~
aku kawan ko yg xkawen lg!!
hahaha..