Monday, March 9, 2015

hitting 20weeks.

hermmm. its time to think wisely. knowing myself who dont really do the think thing, the time is just not right. so when is the right time? on the day I need to come out with a decision lah jawabnya!

susahlah sebenarnya macam ni. kenapa laa ramai sangat nak bersalin kat Putrajaya? heyy, sama jela mana-mana. as long as both Mak dan Baby selamat. you guys make me stress!

back to 2012, when Im about to deliver Addinsara, Im facing a situation which makes me super risau. I came to the hospital at 9am on September 15, because the baby is not moving since last night around 11pm. dah sampai, dah check dan dah confirm "yela, baby tak gerak. tapi reading ctg ni baby ok" by the nurse makes the doctor check the ve. oh, 3cm dah. its time!

unfortunately, there is an issue with the beds at this Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan's Hospital! so they decided to transfer me to either HUKM or HKL. hah?? jauh weh. kesian laa hasben ku nak berulang alik. hah, sangat baik isteri ini kan? dah masa-masa nak bersalin masih fikirkan kebajikan hasben! masa ni, dia punya menyesal sebab tak ambik pakej FPP memang meluap-luap. haha. ok, nak jadikan lagi dramatik, nurse cakap macam ni "kami transfer ke HKL ye Puan. call HUKM tak berjawab. driver ambulans nak destinasi yg confirm. ambulans dah sampai" gulp, memang betul-betul jauhhh ni.

so here is the happy ending story. I still remember his face. Dr Hafiz. dia datanh from the back side of the dewan bersalin and said "Patient datang sebab baby less moving kan? saya tak nak dia transfer. hold kat labour room belakang sampai ada bed kosong. kalau tak ada jugak bed kosong hari ni, discharge dan datang balik. rumah dia cuma 5minit je dari sini" I am soooo grateful. Alhamdulillah. rezeki anak. 

ok, dari kisah pendek tu I tell you Im sooo panik, risau dan dup dap gila teruk masa dibagi tahu kena transfer tu. sebelum ni dengar je cerita kawan-kawan, tapi bila jadi pada diri sendiri, haa toksah laa beria 'nak rasa pengalaman natural nak bersalin'. sangat satu pengajaran.

today, when I find out that most of the patients that come to Putrajaya are from Shah Alam, Subang, Puchong etc just because they want to have Wilayah Persekutuan Putrajaya stated in their baby's birth certificate, I am so angry. your addiction sounds ridiculous to me. really? hermmm.

oh yes, I believe not every patients have the same intention. others might have good reasons. I guess.

ok, lets jom think. FPP Putrajaya, Az Zahra or Batu Pahat? haaa, comel kan Batu Pahat included. alang-alang kena jauh, biar jauh teusss. muekekeke.

No comments: