Saturday, April 3, 2010

cerekarama haila..haila...

hari ni, aku tengok sesuatu yang bersejarah depan mata aku. sorang anak lelaki yang membelakangkan ibu bapa dia ketika nak melangsungkan perkahwinan dengan gadis idaman dia. ayat aku sounds 'kampung-one' kan? tapi, aku rasa terkujat sebab aku selalu dengar or tengok dalam tv jek. hari ni, benda jadi depan mata.

nak nikah pukul 10, pukul 9.10 baru balik rumah family dia (dia duduk bujang) bagi tahu nak menikah pukul 10 jap lagi. mak dia meraung bukan maen! apa taknya, umah dia sejengkal jek dengan umah family. dah tu kawen pon dengan pempuan area-area situ jugak. boleh dia tak inform kat family dia. dahlah dia anak sulung. adik-adik yang laen majoriti dah kawen. tinggal tiga orang je belum termasuk dia. agaknya dia rasa dah hebat, keluar rumah, pastu nak kawen buat macam hal biasa-biasa jek. sedih mak beliau wwwoooiittt!

dahlah masa datang tu dah siap berbaju melayu bersamping. alahai anak lelaki, kau letak kepala otak kau kat mana lah! kesian woo aku tengok mak dia meraung pagi-pagi. terus saket kepala dia! ish..ish..ish..

nampak macam cerita dalam slot cerekerama atau pon macam drama na o mei, tapi ini real punya. haih.


Incek Panoid
, engko jangan buat gitu yek. sian kat mak bapak engko tuh.

1 comment:

Unknown said...

klu aku wat cengituh ko tau pe makbapak aku cakap? "muahahaaha per barang kawen beb? bersekedudukan je la wei agak2 dh longgar ko tinggal je" ~ keji kan imaginasi aku? ^ ^"