Friday, December 4, 2009

duLu Laen, skang of cos ar Laen!

saya TIDAK mesra kanak-kanak.

itu fakta ok!saya takut nak kendong, dukung even riba baby kesil-kesil new born until 6 month gitu. badan dorang lembut aihh. lagipon saya takut dorang tak suka dengan tangan saya lalu nanges atau pon terlalu suka saya sampai tak mahu dengan orang laen dah! jugak, saya agak kurang selesa kengkalau baby tuh throw out pape dr molot die even cume susu. (sangatlah kerek saya neh). bonda saya penah kata “muntah budak wangi, susu aje. muntah kau tu meloyakan. dah macam-macam benda masuk dalam perut!”. kekeke. amboi mak, sampai macam tu sekali membahasakan anakanda mu ini! kehkehkeh.

bile budak tu besar sket lagi around 7 – 9 month gitu, saya jadi malas nak pegang sebab dorang dah terkinja-kinja sket dalam tangan kita. nk melonjak. saya takot dorang over lonjak lalu jatuh. al-maklumlah, dengan fizikal tangan saya yang agak lurus batang tebu neh, berapa sangatlah kekuatan yang ada. kalau anak sendiri takpe ar jugak.

bila dorang da 1 tahun ke atas, dorang nak tumbuh gigi plak. nak menggigit plak! marah betul laa saya bila digigit budak-budak neh. dorang tak tahu bila kita kata “jangan. sakit!”. dorang gigit jugak. hangin betul lar saya dengan perilaku anak-anak kesil neh. oleh yang demikian, saya tak berapa mesra kanak-kanak!

namun! sebaik kakak saya melahirkan seorang muhammad zahin iskandar pada 8hb november yang lalu dan saya menemui si kesil tuh aidiladha baru-baru neh, saya jadi suuuuuuuka dengan anak kesil! wakaka! dia sangat comel menangis mintak susu, dia sangat kelakar buat muka berkerut bila dengar orang kat sekeliling dia bersuara & dia sangat manis bila tersenyum sensorang dalam tido. haihhh

*sy selalu berfikir adakah bonda saya sempat merasa menimang cucu? Alhamdulillah. DIA memberikan ruang buat bonda saya.